dimarts, 14 de març del 2017

Activitats d'expressió plàstica implementades a classe

HOLA família pastanaga!! Com ja sabeu hem finalitzat la unitat formativa de la comunicació i l'expressió plàstica on hem après molts recursos, tècniques i propostes dels que podem treure molt profit i aplicar amb els infants com a futurs educadors.

Som l'Emilia i l'Eva i, aquesta vegada, us deixem un recull de les activitats d'expressió plàstica que vam fer a classe per grups, classificades segons l'edat dels infants als que van destinades.

Esperem que us agradi aquesta entrada i us serveixi de profit!



IOGURT AMB COLORANT (0-1 anys) -  Eva De la Iglesia, Olga Gómez, Irene Hinojosa i Sara Blanco

IMG_4362.JPG
  1. Preparació dels materials. Com que l’Institut no disposava de iogurt per a realitzar l’activitat, es va simular amb plastilina (blanca per representar el iogurt i vermell i blava fent de colorant.

IMG_4367.JPG
2. Presentació de la proposta. Materials, suports necessaris i quina ambientació és la adhient.

IMG_4368.JPG
3. Explicació de l’activitat. Per fer la barreja del iogurt amb el colorant es va simular tacant la plastilina blanca amb trossets de plastilina blava i vermella.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
Aquesta activitat està destinada per a un grup de lactants, amb infants a partir de 6 mesos.
Es prepara l’aula de manera adequada deixant l’espai lliure i s’enganxa un plàstic al terra (d’aquesta manera els infants tindran total accessibilitat). També es pot ambientar amb música.
Un cop tot preparat s’escampa al iogurt al plàstic i es posa el colorant dels colors que hagim escollit prèviament. Els infants a la vegada que manipulen el iogurt van barrejant amb el colorant i així veuen el canvi de color en el iogurt.
És una activitat d'experimentació/manipulació amb la que estimulen el tacte i la vista.

TÈCNICA DE L’ENGANXAT (1-2 anys) - Ariadna Canales, Júlia Secall, Laura Mullón i Andrea González.

IMG_4360.JPG
  1. Preparació dels materials. En una safata de plàstic es van guardant tots els trossets que han tallat de paper pinotxo de diferents colors.

IMG_4369.JPG
2. Presentació de la proposta. Materials necessaris i suports necessaris.

IMG_4372.JPG
3. Recreació de la proposta. Es va fer una mostra de què consisteix aquesta tècnica i com l’aplicaríem amb els infants.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
Aquesta activitat es va presentar per a infants de caminants (d’un a dos anys) i consisteix a oferir als infants paper pinotxo de diferents colors per a que facin trossets com vulguin i després els enganxin en paper adhesiu.
Un cop hagin acabat, es pot enganxar a alguna finestra o paret de l’aula i utilitzar-ho com a decoració.
Amb aquesta activitat els infants poden desenvolupar la pinça fina.




ESTAMPACIÓ AMB DIFERENTS MATERIALS (2-3 anys) - Laura Gasulla, Irene Blesa, Fernando Alexis i Alba Cardona

IMG_4374.JPG
 1. Presentació de la proposta. Materials i suport necessaris.
IMG_4375.JPG
2. Explicació de la proposta. Amb diferents exemples de com podem realitzar el mural.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
Aquesta activitat està destinada per a infants del grup de grans (2-3 anys) i consisteix en la realització d’un mural a partir de l’estampació de pintura amb diferents útils com poden ser rodets, esponges amb diferents formes… Quanta més varietat de material els hi oferim millor!

És adhient preparar l’espai on realitzaran els infants el mural de manera adequada i que es posin les bates abans de començar, que com ja sabem, els hi agraden molt aquestes activitats i per això els hem de preparar bé per a què gaudeixin amb total llibertat.


MÀSCARES PER CARNESTOLTES (3-4 anys)- Ines Rubio, Maria Ramos ,Mireia Serrano i nuria





1.Idea. Amb el grup d'edat pensem una proposta i prenem notes.


IMG_4363.JPG
2. Preparació dels materials necessaris per a la proposta.

IMG_4376.JPG
3. Presentació i explicació de com fer les mascares amb els infants.

IMG_4379.JPG
4. Aquest és el resultat de les mascares.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Primerament la proposta està feta per infants d’entre 3 i 4 anys. Per fer aquesta activitat els hi donem les mascares ja dibuixades o impreses en paper. Llavors oferim diferents materials als infants per a que la puguin fer al seu gust. Per exemple els materials que van trobar de l’Institut van ser: pintura, purpurina, gomets, plomes… És una proposta totalment lliure!

En aquesta edat ja tenen més capacitat de concentració i poden passar més estona i tenen més curiositat i interés.



DIBUIXEM EL NOSTRE MEMORI (4-5 anys)- Emilia Gualda,  Anais, Mònica Lobo

IMG_4385.JPG
1.Preparació dels materials. Amb un petit exemple per la presentació de la proposta.

IMG_4386.JPG
2.Presentació. Explicació i justificació de la proposta

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:

La proposta consisteix en prèviament dividir fulls DIN A4 en dos, i donar aquestes dues parts a cada infants. Llavors cada infant ha de fer un dibuix en un dels dos fulls i recrear el mateix a l’altre per tal de que siguin dos dibuixos iguals.

Desprès se’ls i explica als infants que entre tots hem creat un joc i se’ls hi mostra com es juga al memori, amb els seus propis dibuixos, buscant parelles.

Està pensat ja que els infants prenen consciència de grup de crear un joc entre tots per així jugar junts. A més els hi valorem els seus dibuixos exposant-los en forma de joc.





SEGELLS AMB ELEMENTS DE LA NATURA (5-6 anys)- Reni Antonova, Maria Guinot, Lorena Gonzalez, Cristina Peruga.

IMG_4389.JPG
1.Preparació dels materials. Búsqueda de materials al pati.

IMG_4391.JPG
2. Explicació de la proposta. Del grup d'edat i de com ho farien.

IMG_4402.JPG
3. Experimentem. Posen en pràctica l’activitat en un moment.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Activitat per infants de 5 a 6 anys. Primerament anirem al pati a buscar elements de la natura (plomes, pedres, fulles..) amb els infants.

Desprès preparem paper d’embalar per fer el mural a la taula i posarem bates. Llavors amb els materials recollits del pati i pintura estamparem les formes al paper amb diferents colors.

Els infants d’aquesta edat els hi agrada participar en treballs col·lectius d’aquest tipus, també identifica les formes a la perfecció.

4. Aquí tenim el resultat del mural.




GRÀCIES I FINS A LA PRÒXIMA PASTANAGUES!!

5 comentaris:

  1. Hola Emilia i Eva,
    Gràcies per la vostra feina. Aquest recull d'activitats plàstiques em serviràn com a futur educador per treballar amb infants de diferents edats ja que les heu classificat segons l'edat.
    He de dir que heu estructurat molt bé tota l'entrada del blog, ja que s'entén perfectament com funciona cada activitat, el material que cal disposar i l'execució de cadascuna de les activitats plàstiques.
    Volia afegir a la vostra entrada una activitat per a infants d'un grup de grans (2-3 anys):
    - La meva activitat o proposta d'activitat respon al nom de ''pintura de dits''.
    - El material que cal servir només és pintura i fulls blancs o paper de mural blanc.
    - L'activitat consisteix en que els infants pintin el seu propi full o que facin un mural entre tots amb els dits. Per això l'educador/a preparara l'espai de forma adient , és a dir taules forrades amb paper de mural per no tacar i els infants hauran de posar-se cadascún la seva bata.
    L'educador facilitarà el material als infants i el presentara seguit de l'explicació de l'activitat.
    - Aquesta proposta d'activitat plàstica és adient per a infants de 2 a 3 anys ja que tenen més precisió i coordinen millor els moviments. A més a més pot servir com a nova experiència per treballar amb pintura.

    Crec que us pot servir per ampliar el nostre recull d'activitats plàstiques ! Mentre més tinguem millor ! Més ens enriquirirem els uns amb els altres.
    Gràcies Emi i Eva,
    Heu fet una molt bona feina !

    Fernando Alexis Farías Pizarro.

    ResponElimina
  2. Bona tarda Emilia i Eva! Em sembla una aportació molt interessant i molt experimental pels nostres infants i per nosaltres mateixes en un futur quan tinguem el nostre propi grup. A més, les famílies també ho poden treballar a casa amb els petitons i segur que tant grans com petits s'ho passaren super bé!
    A la meva escola bressol hi ha una mare que em va demanar activitats per fer amb el seu infant a casa i li passaré algunes d'aquestes ja us diré com ha anat!

    Heu fet un bon recull! Gràcies.

    ResponElimina
  3. Felicitats noies pel vostre treball.
    Heu fet un bon recull de les propostes plàstiques que vam fer, he de dir que la que vam fer el meu grup penso que és molt simple però a la vegada molt útil per treballar-la amb els infants d'1 any, ja que jo el trimestre passat que estava amb els mitjans petits ho vaig implementar i s'ho van passar molt bé, encara que després ho arrencaven tot, encara així van gaudir molt.
    A més m'agrada molt la ultima proposta d'estampar materials naturals amb pintura, penso que és cert que es per més grans però que també es podria provar amb els infants dels 2 als 3 anys, m'heu donat la idea per presentar aquesta proposta a la meva escola bressol, i veure que els hi sembla, ja que normalment no utilitzem pintura per fer res.
    Moltes gràcies noies!!

    Andrea Martinez

    ResponElimina
  4. BONA TARDA!!!
    Què interessant el que hem realitzat a l'aula. És increïble com amb qualsevol material es poden fer grans obres d'art. Tot i que sempre hem de tenir en compte com a professionals que el que importa no és el resultat, sinó dotar als infants de capacitats creatives i no privar-lis de cap mena d'expressió. Ells i ells ens sorprendran molt!!
    Gràcies a poder experimentar amb les diferents materials podem ser més conscients de la importància de valorar el moment evolutiu de cada infant,del que comporta utilitzar segons quins objectes…
    Tot això ens serveix per tenir en compte quins i com han de ser els nostres destinataris a l'hora d'implementar activitats d'expressió plàstica.

    GRÀCIES.

    LAURA GASULLA

    ResponElimina
  5. BONA TARDA!!!
    Què interessant el que hem realitzat a l'aula. És increïble com amb qualsevol material es poden fer grans obres d'art. Tot i que sempre hem de tenir en compte com a professionals que el que importa no és el resultat, sinó dotar als infants de capacitats creatives i no privar-lis de cap mena d'expressió. Ells i ells ens sorprendran molt!!
    Gràcies a poder experimentar amb les diferents materials podem ser més conscients de la importància de valorar el moment evolutiu de cada infant,del que comporta utilitzar segons quins objectes…
    Tot això ens serveix per tenir en compte quins i com han de ser els nostres destinataris a l'hora d'implementar activitats d'expressió plàstica.

    GRÀCIES.

    LAURA GASULLA

    ResponElimina