dimecres, 18 de gener del 2017

EL CANÇONER DE LES PASTANAGUES!

EL CANÇONER DE LES PASTANAGUES!

BENVINGUTS companys i companyes al nostre cançoner de les pastanagues

Hem adjuntat totes les vostres cançons classificant-les per temàtiques de manera que us sigui més fàcil trobar aquella que destijeu. A més, al final del cançoner, hi ha una classificació segons l'edat que vau posar que anava destinada la cançó. El cançoner el trobareu compartit al Drive, qualsevol dubte aquí estem!

Recordem que aquest cançoner és un recurs per als educadors/es, a més de tenir la funció per gaudir-ne una estona i buscar alguna cançó adequada a l'edat, característiques i necessitats dels infants per cantar-la; 
té també la funció de desenvolupar la comunicació i 
expressió ritmic - musical. En concret:

0-3 anys:
  • Iniciar als infants en la descoberta i l'ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
  • Reconèixer, retenir i memoritzar cançons senzilles.
  • Participar de manera activa seguint el to o altura, i reproduint el gest que realitza l'educador/a.

Per tant, com a educadors/es hem de fer un bon ús d'aquest recurs, aprofitant situacions i/o experiències que estiguin relacionades amb la música. D'aquesta manera, tindrem l'oportunitat de proporcionar als infants cançons en les quals injtervindrem en el desenvolupament de la comunicació i expressió ritmic - musical. 

Gràcies per la vostra col·laboració i esperem que us agradi!

IRENE BLESA I LAURA GASULLA

7 comentaris:

  1. Hola companyes Pastanagues!

    Heu fet un recurs esplendit, us felicito de veritat! Aquest cançoner és molt útil per la vida d'una educadora o futura educadora en el nostre cas. Un cançoner és un recull de cançons tradicionals que ens serviran per tota la vida i els hi podrem ensenyar i mostrar als nostres infants.

    A més classifiquer-les per temàtiques ha sigut molt bona idea així podem buscar ràpid la canço que volem cantar en aquell moment els nens i nenes. Per últim, vull remarcar això que heu fet de posar una classificació per edats al final del cançoner, un altre recurs molt bo per agafar una cançó adequada per als nostres infants.

    Em guardare aquest recurs i l'utilitzaré sempre que pugui i em sigui útil, encara que penso que això és util sempre. Moltes gràcies per aquest treball tan FANTASTIC!

    Mónica Domínguez

    ResponElimina
  2. Hola noies!!. En la meva opinió, penso que un cançoner és un recurs musical esplèndid per treballar la música de forma que els infants puguin gaudir a la vegada que aprenen. M'ha agradat molt la forma en la qual heu organitzat el cançoner, ja que al separar-la per temàtiques els infants també aprenen les diferents categories que poden haver.

    A través d'un cançoner, i com bé heu explicat anteriorment, la música serveix per expressar sentiments i emocions i com a forma de comunicació alhora.

    Moltes gràcies per haver ajuntat les nostres cançons i tenir un cançoner format per tots els companys de classe, que ens serà molt útil en un futur!!

    Inés Rubio Ortega.

    ResponElimina
  3. Hola noies!!

    Primer de tot felicitats pel gran treballar que heu fet al cançoner, ha quedat esplèndid.

    El cançoner és un recurs molt bo per tenir totes les cançons recollides a un lloc específic.

    En el cançoner de la classe he descobert noves cançons que dintre de poc les ficaré en pratica a l'escola.

    Ha sigut molt bona idea classificar-les per edats per tenir una idea d'on podem cantar la cançó.

    El cançoner de la classe me l'imprimiré pel dia que estigui treballant a una escola bressol tenir-ho a prop per anar cantant cançons.

    Felicitats per la feina feta!

    Olga Gómez

    ResponElimina
  4. Hola companyes. Felicitats per el treball i la bona classificació de les cançons.
    En l'any passat i aquest any he après totes les conses a partir d'aquest cicle. Això de tenir una infancia fora del pais català et favoreix i a vegades et falten coses. Gràcies a aquesta recopilació de cançons que hem escollit entre totes i hem fet, jo he après un vocabulari nou, cançons catalanes populars que no hem savia i a més una experència nova.
    Això no nomès pot ajudar a nosaltres com futures educadores, sino pares/mares, mestres i fins i tot tothom que estigui interesat a aprendre coses noves.
    Saludacions.
    Reni Antonova

    ResponElimina
  5. Hola noies!

    Bon treball companyes, crec que heu fet un treball molt complet i de moltíssima utilitat.
    Heu tingut en compte les necessitats i característiques dels infants, a més, aquest recurs és imprescindible a l'Escola Bressol i si és com el vostre millor ;)

    Heu posat 3 objectius essencials i interessants tant per a nosaltres però també, per als pares i mares que per circumstàncies no saben l'enriquidor que és per al desenvolupament integral dels seus fills/as.

    Lorena González.

    ResponElimina
  6. UAU noies genial!!

    El cançoner és un recurs molt útil per utilitzar-lo amb els infants, ja que a ells els hi encanta que nosaltres, les educadores, cantem, ballem, taral·legem cançons i per això entre altres motius, s'utilitza per a l'adquisició de les rutines i dels hàbits, ja que en fer-ho repetidament, ells ja associen aquella cançó a aquell moment i els hi ajuda. A més, amb aquest recurs també inclouríem les estones del descans amb audicions relaxants, o bé per moments d'estres, nerviosisme, pot ser un canalitzador d'energia i amb la música ells baixen el ritme, també pel gaudi, dinar, etc.

    En resum, trobem que és un recurs molt versàtil per poder emprar-ho en molts moments al llarg del dia i és important com ja heu dit, ja que aquest té la funció a més, de desenvolupar la comunicació expressió rítmic - musical.
    Molt bon treball noies, al classificar-les ajudeu a tindre-les més a mà i poder tirar de cançoner en moments clau.

    GRÀCIES.

    Maria Ramos.

    ResponElimina
  7. Hola nois i noies! M'agradaa molt els cançoner! Penso que és un recurs molt útil per a fer servir amb els infants i no només per a l'educadora, sinó per a ells mateixos, ja que poden cantar cançons a partir del dibuix, ja que les identifiquen.
    És un recurs que sempre va bé sigui en el moment que sigui, ja que depenent de l'estat d'anim dels infants tries una cançó més tranquila o moguda.
    M'ha agradat molt, bona feina!

    Júlia Secall

    ResponElimina