HOLA PASTAGANEROS!
Som la Cristina Peruga i la Maria Ramos i hem creat aquesta nova entrada, per fer-vos un recull de recursos extres musicals. Ja sabem que de recursos musicals hi ha moltíssims i per això, agruparem uns quants.
Hem buscat pel·lícules,
llibres, instruments, idees casolanes, articles, idees d’oci a Barcelona i
enllaços webs d’interès.
Abans de començar, cal dir que
els recursos van dirigits tant a l’educadora, mares o pares, com a
l’infant.
PEL·LÍCULES
Trolls (2016)
Divertits i amigables, als trolls els encanta
jugar, i fer festes. Aquests éssers feliços i alegres, tan característics pels
seus punxeguts pentinats de colors, canten, ballen i s’ho passen de por cada
dia. Però no són solament unes criatures encantadores, eixelebrades i màgiques,
també són molt saboroses... o això és el que opinen els pessimistes Bergens,
uns éssers que solament són feliços amb un troll en el seu estómac. Ara el seu
nou governant, el Princípe Gristle, vol restaurar- los en el menú per
acontentar als seus súbdits. Aquesta decisió canviarà per complet la vida dels
trolls. Per evitar que els seus amics siguin degustats pels Bergens, la
Princesa Poppy, l'optimista capdavantera dels trolls, i el seu pol oposat, el
paranoic Branch, hauran d'embarcar- se en una perillosa aventura que els
portarà molt més enllà de l'únic món que sempre han conegut. Junts aprendran
que, per desgràcia, hi ha problemes que no poden resoldre's amb una abraçada o
amb una cançó, o tal vegada sí...
¡Canta! (2016)
Buster Moon és un optimista coala que
regenta un teatre que va conèixer temps millors. Buster estima el seu teatre
amb passió i és capaç de qualsevol cosa per salvar-ho, però sap que el somni de
la seva vida, està a punt de desaparèixer i solament té una oportunitat per
mantenir-ho a flotació: organitzar el concurs de cant més gran del món. El seu
objectiu és atreure a multitud d'animals que busquin convertir-se en estrelles.
Entre tota aquesta fauna de candidats, tots ells moguts per la seva passió per
la música, i després de passar diverses etapes, queden cinc finalistes: el
ratolí Mike la veu del qual és tan suau com la forma en què enganya a tots,
Rosita una exhausta i sobre carregada mare de 25 porquets, el jove goril·la
Johnny que pertany a un clan de mafiosos i que intenta allunyar-se de la seva
família de criminals, la porc espí punk-rock Ash que intenta desfer-se del seu
arrogant nuvi i cantar en solitari, i la tímida elefanta adolescent Meena que
pateix d'un greu cas de por escènica. Els cinc arriben al teatre de Buster
convençuts que és la seva oportunitat per canviar radicalment de vida.
Pesadilla
antes de Navidad (1993)
La
història és la de Jack Skellington, el "rei carabassa" del poble
Hallowen on es prepara cada any la celebració del Halloween per al món mortal.
Jack està cansat d'haver de preparar cada any la mateixa festivitat i desitja
trobar alguna cosa més. L'oportunitat se li presenta per casualitat quan
descobreix el poble Nadal i la seva festivitat. Jack queda enamorat de Nadal i
pretén fer-lo seu. És així que convenç als habitants del poble Halloween per
preparar Nadal, però com que no hi estan acostumats, fabriquen una sèrie de
joguets monstruosos que en lloc de divertir els nens els espanta. Sally, una
admiradora de Jack, té una premonició i intenta dissuadir-lo inútilment dels
seus plans que consisteixen a segrestar el Pare Noel per a reemplaçar-lo la nit
del 25 de Desembre. És així que la nit de Nadal en Jack horroritza el món amb
la seva versió de la festa fins que, finalment, el seu trineu és abatut per
l'exèrcit americà. Aquesta treva li dóna temps per reflexionar, adonar-se del
seu error i alliberar a Santa Claus, just a temps per a arreglar la nit.
RECURSOS MATERIALS
LLIBRES
Pepe i Mila
A la Mila
li agrada tocar el piano i en Pepe prefereix tocar el tambor. Els seus amics
s'uneixen a ells i formen una orquestra.
És un
llibre que al costat porta unes imatges i si les toques faran sons per així
iniciar als infants a la música, els instruments musicals, els ritmes i els
tons.
Tireu confits! Propostes
per a fer música amb infants de 0 a 3 anys (amb CD) llibre dirigit
cap a educadores per realitzar amb els infants.
En 2006
el IME de Mataró va encarregar al grup REMIS
0-3, del
Departament de Didàctica de l'Expressió Musical i Corporal de la Universitat
Autònoma de Barcelona, un pla de formació musical per al col·lectiu de mestres
de les guarderies municipals de la ciutat. El projecte, coordinat per Teresa
Malagarriga (UAB) i Ascenció Yuste (IME) i aplicat a les escoles per Jèssica
Péz,re s'estén al llarg de tres anys i inclou la formació del professorat, la
innovació i la recerca.
El
contingut d'aquest llibre emergeix d'aquest projecte; en aquest primer volum
trobareu algunes de les activitats realitzades amb els més petits de les
escoles bressols.
INSTRUMENTS
En quant
a recursos d’instruments trobem de molts tipus, tindríem els típics com per
exemple aquest:
Piano
Als
infants els hi encanta, sobretot a lactants, caminants petits,... ho fan servir
a diari, i és més, te’l demanen si no ho poses. El funcionament és molt simple,
pressionant les tecles dels animals, el piano dirà el nom de l'animal i el so
que fa. Hi han d’altres més simples, que serien els de tecles normals, que fan
el so de l’escala musical.
Altres:
Altres:
IDEES CASOLANES
I ara us presentarem algunes idees per fer instruments de forma casolana i reciclant, que als infants, els hi agraden molt i fins i tot, depenen de l’edat, poden ser partícips de la fabricació d’aquests, amb ajuda de l’educadora. Algunes idees podrien ser aquestes:
ARTICLES
Els
beneficis que hi ha a la música per als nens.
Aquest
article tracta sobre els beneficis que proporciona la música als infants, i que
és important pel seu desenvolupament intel·lectual, auditiu, sensorial, de la
parla i motriu.
També
diuen, els 4 beneficis que es treballa quan cantem o a l'escoltar cançons a les
escoles bressols.
Cançons
infantils. Cançons per a nens.
Aquest
article parla sobre la importància de les cançons, quins tipus els hi podem fer
i on podem escoltar música.
També
explica que hi han llibres que sonen o be, que tu els hi expliques i
simultàniament vas cantant les cançons.
Com fer
que el nen s’interessi per la música.
Aquest
article és una entrevista feta a Juan Manuel Alonso, qui ens explica qüestions
sobre l'educació musical dels infants i que és fàcil despertar l'interès per
aquests.
La música
per a un millor aprenentatge.
Aquest
article ho ha escrit una educadora - especialista en música, Àngels Martínez i
trobem que és força interessant. Tracta dels beneficis que aporta la música, a
més aquesta pàgina conté una varietat de temes importants per una educació
entre adult i infant.
ALTRES:
I aquí us deixem un enllaç a diferents articles amb temàtiques molt variades, sobre infants i per aquests, i amb la finalitat d’aconsellar, resoldre i beneficiar als pares.
I aquí us deixem un enllaç a diferents articles amb temàtiques molt variades, sobre infants i per aquests, i amb la finalitat d’aconsellar, resoldre i beneficiar als pares.
OCI A BARCELONA PER INFANTS I ADULTS
●
ESPECTACLE: SALTA BAIXET (a partir de 3 anys)
Silvia
Santfunk i Krishoo Monthieux són els responsables d'aquest espectacle. És un
viatge sensorial en què la música en viu, els jocs de percepció i els cossos en
moviment creen una interacció lúdica i didàctica entre el públic i els
protagonistes.
Fundació
Joan Miró 12:00h
Preu: 7 €
Fundació
Joan Miró , Sants - Montjuïc Diumenge 22 gener 2017 - Diumenge 29 gener 2017.
●
GERONIMO STILTON: GRAN RETORN A LA FANTASIA, NOU MUSICAL
En
Gerónimo Stilton és un paio enfeinat, un xic despistat, tranquil, que es fica en
els embolics més extravagants sense saber com ni per què. És fidel als seus
amics i a la família. I si la reina Flordiana li demana que vagi a buscar els
tresors de Fantasia, ell no pot fer altra cosa que obeir-la, encara que els
espectadors sapiguem que és una bruixa malvada, Neridiana, qui, realment, li fa
els encàrrecs amb l’únic objectiu que treure’l del mig... Fa sis anys, Focus va
parir un dels seus grans èxits i ara ha buscat repetir amb un equip artístic
diferent i la segona part de la història, 'Gran retorn a Fantasia'. Si
aleshores Àngel Llàcer i Manu Guix van aconseguir-ho, em sembla que no serà el
cas del duet format per Lluís Danés i Xavi Lloses, tot i que es mereixen una
oportunitat.
El nivell
dels cantants és alt –destaca Beth Rodergas com a Neridiana– i saben portar a
bon port una història accelerada que no et sorprèn com la primera vegada. El
treball musical de Lloses és excel·lent i aconsegueix que, dues hores més tard,
els nens encara recordin algun tema. Però diria que aquest musical no va sobrat
de recursos –el mapping no ho soluciona tot– ni d’imaginació per acabar
d’enlairar-se.
Teatre
Condal , El Poble-sec Fins al Diumenge 19 febrer 2017.
● EL
PETIT PRÍNCEP
Hi ha
espectacles dolents, regulars, bons i especials, ja ho saben. I el més difícil
de tot és entrar en l’última categoria, encara que sàpigues que no has vist el
millor muntatge de la teva vida. La versió del conte de Saint-Exupéry que han
fet Àngel Llàcer i Manu Guix és d’aquests, una obreta senzilla i directa, que
no fabula, ni va més enllà, que és el que és, però és tan diàfana, les cançons
són tan boniques, que és realment una obra especial. I això, penso, és pel
nivell de compromís que han adquirit amb el muntatge els seus creadors,
sobretot Llàcer, que no sols dirigeix, sinó que també fa d’aviador, amb el
repte difícil de narrar la història, oferir el punt de vista immediat. Podria
haver-hi posat tones de sucre, i no ho ha fet. Perquè aquesta obra és emotiva,
però no ataca directament la llagrimeta. La màgia la posa la rosa d’Elena
Gadel, i el petit príncep, noi de veu angelical sense el qual aquesta obra
només hauria estat una anècdota.
Adreça: Av. Paral·lel, 62 Ciutat Vella
Transport: Paral·lel (M: L2-L3)
Preu: 15€
BARTS
(Barcelona Arts On Stage), El Raval Fins al Diumenge 29 gener 2017.
● ZIG ZAG
PASSETS AL PALAU:
Es tracta
de cançons, jocs, danses i moltes emocions perquè pares i infants comparteixin
la descoberta del fet musical. Intercanvi d’emocions a través del joc musical.
Avís
important: El nadó ha d'anar acompanyat d'un o dos adults. El nadó també
necessita comprar la seva entrada. Concert sense numerar
Companyia
Kamalundu
Preus:
infants 6 €; adults 14 €
Organitza:
Fundació Orfeó Català-Palau de la Música
902 442 882
taquilles@palaumusica.cat
c/ Palau
de la Música, 4-6, 08003 Barcelona
Horari:
de dilluns a dissabte, de 9.30 a 21 h. Diumenges i festius, de 10 a 15 h i dues hores abans del concert (en cas que
n'hi hagi).
ENLLAÇOS WEBS D’
INTERES
Hola companyes!!
ResponEliminaConsidero que heu realitzat una excel•lent recerca, ja que deixeu constància d'un ampli ventall d'opcions per treballar la música.
M'ha semblat genial la idea de fer un apartat amb instruments casolans i espais d'oci a Barcelona, és una manera de mostrar que hi ha una gran varietat de recursos per treballar la música sense optar per les més comunes/típiques com poden ser els instruments infantil.
Molt bona feina noies, m'ha agradat molt!!!
Mireia Serrano
Molt bona feina noies! Heu trobat un munt de recursos per poder treballar el llenguatge ritmico-musical tant a casa com a l’escola.
ResponEliminaEl que més m’ha cridat l’atenció és el llibre Tireu confits! perquè hem sembla un recurs molt interessant i profitós com a futura educadora infantil ja que ens aporta un munt de propostes musicals diferents.
A més a més, també m’ha agradat la idea d’afegir un apartat d’idees casolanes, ja que pot ser una altra manera per aconseguir l’ interès del nen i per adquirir altres coneixements i habilitats com pot ser crear amb l’adult un instrument totalment casolà.
Us felicito noies per aquesta recerca tant exhaustiva que heu fet!
Nuria Flores
Molt bon treball noies!
ResponEliminaEs nota que us heu informat molt sobre aquest tema, les idees són molt originals i molt diverses. És genial que hàgiu posat gran varietat de recursos per utilitzar tant en casa com a l’escola bressol , ja que és on passen més temps i així poden crear un vincle o socialitzar-se tant amb els adults com amb els altres infants.
És una bona forma per a que comencin amb la iniciació i descoberta del llenguatge musical i la comprensió de la música. També per a que desenvolupin l’educació intel·lectual, corporal, emocional i aspectes cognitius. D’aquesta manera s’estimula la comunicació i l’expressió de l’infant.
Us felicito!
Alba Cardona
Hola noies!
ResponEliminaHeu fet molt bona elecció dels recursos musicals, tant contes de text, com a pel·lícules, xous infantils etc. A més, heu facilitat i afegit els preus, horaris i ubicació dels espectacles, informació molt útil. I molt important, heu tingut en compte als nens, famílies i educadores ja que tots els recursos són apropiats per a qualsevol dels 3.
Bon treball, us felicito!
Lorena González
Hola companyes!
ResponEliminaAquest treball el trobo força interessant ja que heu fet una bona tria de pel·lícules, llibres, instruments, idees casolanes, articles, idees d’oci a Barcelona i enllaços webs d’interès.
Com bé diu la Mireia Serrano de "M'ha semblat genial la idea de fer un apartat amb instruments casolans i espais d'oci a Barcelona, és una manera de mostrar que hi ha una gran varietat de recursos per treballar la música sense optar per les més comunes/típiques com poden ser els instruments infantil." opino exactament el mateix, ja que la música es molt important a la vida i que creiem que no tenim recursos però en realitat si que en tenim i amb la recerca que heu realitzat vosaltres, ens podrà servir a tots el dia de demà.
Treball força complet i molt ben estructurat.
Gràcies!!!
Maria Guinot Olesti
Bon dia noies!!
ResponEliminaRealment m'ha agradat molt el vostre treball perquè està super complet , no falta cap detall. Anomeneu diferents tipus de recursos i a més afegiu articles relacionats amb l'educació músical beneficiosos per als pares i mares que tinguin dubtes sobre aquest tema .
A més, he d'aportar que la creació d'aquests instruments els quals heu afegit fotografies per saber amb que materials crear-los i de quina manera , és molt profitós, ja que per una part reutilitzes material de casa com la ampolla de lleixiu i les capsetes dels formatgets i per una altra part pot ser una bona manera per interaccionar pares/mares i fills/filles a l'hora de crear-los conjuntament. També cal dir que serveix perquè els infants puguin desenvolupar la creativitat i l’expressió plàstica , per exemple pintant i decorant els instruments al seu gust.
Gràcies pel vostre treball.
ANAÏS AGUILAR