EL
JOC DEL PIANO
Hola a tots nois i noies som la Laura i la Inés i avui us portem una activitat lúdico-educativa per a infants de 3-6 anys.
Creiem, que és un joc adequat a l'edat dels infants i que és útil per introduir al món de la música.
Esperem que us agradi.
Anàlisi
de l’activitat educativa:
- Captura d’imatge
- Nom de l’activitat
El
joc del piano(Piano Games).
- Enllaç a l’activitat
Aquesta
aplicació, es troba dins de la pàgina ''edu365.cat'', la qual
considerem que és una de les millors pàgines webs per aprendre i
gaudir de l'aprenentatge. És una pàgina amb una utilitat senzilla i
adequada per infants de 3 a 6 anys. Hi ha aplicacions
lúdico-educatives per aprendre matemàtiques, parts del cos, temes
relacionats amb la mùsica o l'anglès entre d'altres.
També,
aquesta pàgina va dirigida a totes les etapes
educatives(infantil,primària, ESO, batxillerat i formació
professional).
- Aplicacions pedagògiques: objectius
- Desenvolupar la sensibilitat auditiva i el sentit rítmic a través del piano.
- Desenvolupar l'atenció, la concentració, la memòria i l'expressió personal.
- Comprendre i identificar els propis gustos musicals.
- Experimentar, gravar i composar les seves pròpies melodies.
- Diferenciar diferents ritmes a través de diverses notes musicals del piano.
- Apropar als infants a la mùsica de manera divertida.
- Comprendre a través del joc del piano, que és un so.
- Discriminació dels contrastos bàsics, llarg-curt, agut-greu.
- Utilització adequada d'instruments musicals senzills, en aquest cas el piano, per acompanyar el cant, la dansa, el moviment.
- Descripció de l’activitat (temàtica, què ha de fer l’infant, que fa l’educador/a)
L’activitat
del piano té una temàtica musical i disposa d’aquest amb les
diferents tecles per tal de crear diversos sons. A més, té l’opció
de gravar allò que està creant per després reproduir-lo.
L’infant
tindrà com a tasca experimentar, gravar i composar les seves propies
melodies. Pot utilitzar les tecles del piano al seu gust i d’aquesta
manera, ser capaç de treballar de manera lúdica, entre d’altres
coses, les diferents tonalitats (greus i aguts). Com ja hem esmentat
abans, podrà registrar allò que està composant. Això és una bona
idea i un avantatge per tal que no es perdi el que ha fet, i així,
poder establir interacció i ensenyar-lo a la resta.L’educadora pot acompanyar a l’infant, evitant intervenir si no és necessari o bé, si el nen no ho demana. D’aquesta manera aconseguirem que sigui l’únic protagonista del que està creant.
I fins aquí la nostra activitat!! Esperem que us hagi agradat molt i que jugueu al joc del piano. Fins aviat PASTANAGUES.
Quin treball més bo heu realitzat noies! Sincerament, m'ha semblat un recurs molt útil per a treballar amb els infants de 3 a 6 anys. I principalment, per a fomentar el seu desenvolupament rítmic - musical. És molt interessant veure que no tan sols tenim els instruments i les cançons en el ràdio - cassete de l'aula, sinó que també podem triar l'opció de les noves tecnologies. Penso que aquesta activitat és socialitzadora si l'educador/a fa un bon ús del recurs, i com molt bé heu explicat vosaltres, s'estableix una interacció entre infant i educador/a - companys/es gràcies a aquest joc. A més, que aquest joc permet a l'infant experimentar, identificar i discriminar sons, entre d'altres. Per últim, vull afegir que els objectius plantejats (en relació a l'expressió i comunicació rítmic - musical) estan molt ben pensats, i com a futurs educadors/es hem de procurar observar el màxim per tal que els infants els assoleixin i ajudar als qui tinguin més dificultats juntament amb l'equip educatiu, les famílies i/o altres serveis. IRENE BLESA
ResponEliminaHola, sóc l'Ariadna!.
ResponEliminaPersonalment opino que aquesta aplicació/programa pot arribar a ser molt enriquidor tant per als infants com per als adults.
Primer, el podriem considerar com un primer apropament cap al món de la música, la diferència entre aguts i greus, forts i fluixos....
Enllaçant amb l'esmentat anteriorment, aquesta aplicació podría ser una bona eina per treballar el tema de memoria; tocar una nota i que l'infant la repeteixi i conforme vagi avançant, anar augmentant el nùmero de notes i anar jugant amb els ritmes.
En conclusió, penso que és una bona aplicació, el fet de treballar la mùsica d'una manera en la que tant infant com educadora, pares etc... poden tenir a l'abast l'enia principal, és clarament un punt positiu, ja que es troben en igualtat i pot ser més fàcil la resolució de probemes o dubtes que puguin sorgir.
ARIADNA CANALES
Bona tarda noies, felicitats per la recerca que heu fet, sembla ser de gran utilitat i una cosa bastant innovadora. Parlo d'innovadora perquè el jocs online no fa gaire anys que existeixen però és important donar-los a conèixer ja que formen part de la nostre societat tant avançada en la que vivim. Tot i que jo no soc partidària de l'us de les tecnologies a edats tempranes és ben cert que hem d'apropar als infants al futur, a l'era de la tecnologia. No obstant, penso que és un recurs bastant lúdic i educatiu amb el qual els infants poden aprendre i gaudir molt, i no només els infants de 6 anys, els més petits també aprendrien molt d'aquests jocs i els hi cridaria molt la atenció.
ResponEliminaSalutacions!!!
LAURA GASULLA
Felicitats pel vostre treball noies!!
ResponEliminaPenso que el fet de treballar la música amb un recurs online pot ser molt divertit per als infants, i com ha mencionat la meva companya hem d'apropar als infants al món de les tecnologies. Tot i que molts pares no hi estiguin d'acord o no siguin partidaris, penso que és una manera diferent d'aprendre i ensenyar.
A més penso que gràcies a aquest recurs, aprendre musica tocant diferents instruments de la manera que els infants desitgin afavoreix el desenvolupament rítmico-musical, els plànols cognitiu, afectiu i psicomotor, a més del desenvolupament de la memòria i la creativitat.
Moltes gràcies pel vostre treball, m'ha agradat molt i penso que és molt útil per als infants i per fer veure a moltes persones que amb les tecnologies també es pot aprendre.
Andrea Martinez
Hola noies! Sóc la Sara :) Un bon treball realitzat!
ResponEliminaComentar que és una de les activitats que motiven més als infants i els hi produeixen gran satisfacció en el procés d'aprenentatge, era la interpretació perquè als infants donen vida a les obres musicals i contribueixen a crear música col·lectivament. Doncs bé, l'única activitat que pot superar a la interpretació en aquest aspecte és la creació musical. Compondre, improvisar, crear ritmes, melodies, etc... És una experiència educativa que els infants haurien de gaudir sovint.
La creació musical s'adapta a tots els nivells educatius. Les TIC i els dispositius mòbils han vingut a facilitar aquest repertori d'utilitats i recursos per crear música, bé sigui rítmica, melòdica, instrumental, vocal, etc. Tot el referent a la creació és positiu per a la pròpia dinàmica de les classes ja que no es tracta de fer alguna cosa especial o únic, sinó d'integrar la creació musical dins de les activitats habituals de les classes de música. Tots som creadors en potència, solament necessitem les eines adequades i la motivació necessària.
Sara Blanco