HOLA! Són la Eva i la Emi. Hem fet un recull de recursos extra, alguns per infants i uns altres per educadors/adult. Aquest és que de recursos es poden trobar fins a que diguis prou per tant hem decidit els que més ens han agradat o semblat més útils.
Indicarem una sèrie de
materials útils per ajudar al desenvolupament de la comunicació i l’expressió
oral dels nostres infants. Cal dir que per a que compleixi els objectius
d’aquest desenvolupament ha d’estar acompanyat per un adult, a més tot el que
fem amb ells ja ajuda i aporta al seu desenvolupament de la comunicació. Per
exemple potser a les pel·lícules necessita que li aclarim que és una paraula o
fins i tot un moment, o un llibre els hi has d’explicar... Per tant comencem:
1.Pel·lícules
Pel que fa a les
pel·lícules infantils, com escollir-les?
·
Divertida i d’interès per a
ells, o perdran l’ interès de seguida.
·
Adequada a la edat i la
personalitat. ( per tant les que posarem no seran per tots.)
·
No només buscar valor educatiu
sinó també entreteniment.
Per tant aquí posem uns
exemple de pel·lícules, però hi ha moltes més que depenen que li agradi a l'infant:
Alvin
i las ardillas, fiesta sobre ruedas (2015)
Alvin, Simon i Theodore
creuen que Dave es declararà a la seva nova chicota a Nova York i que s’oblidarà
d’ells. En tres dies volen trencar amb el compromís.
L’optimista Anna
comença un viatge per trobar a la seva germana Elsa, ja que ha congelat tot amb
els seus poders. Surten trolls, un ninot de neu que es diu Olaf, temperatures
extremes i molta màgia.
Mascotas(2016)
En un edifici
d’apartaments, Max està en perill de deixar de ser la mascota preferida degut a
que porten a casa seva a Duke.
S’enteren que un
adorable conill que es diu Snowball està a l’exèrcit d’animals domèstics
abandonats i decideixen venjar-se.
Riley és una nena amb
molts sentiments. La seva vida ha estat marcada per l’alegria, però també es
veu afectada per altra tipus d’emocions.
Sobre tot no entén per
què ha de tenir la tristesa. Per uns esdeveniments Alegria i tristesa es fiquen
en una perillosa aventura que posarà del revés la vida de la Riley.
“Un
gran dinosaurio” (2015)
Que hagués passat si
l’esteroide que va canviar la terra no hagués existit?
I si els dinosaures no
s’haguessin extingit?
El viatge de Arlo ens
porta a un món on l’esteroide va passar de llarg, i dinosaures i humans han de
viure a la mateixa terra.
La tropa de trapo en el país donde
siempre brilla el sol (2010)
Mumu descobreix un ramat d'ovelles
pastant al parc on juga amb els seus amics Milo, Rita, Talalo, Alfred i Olga, i
no pot evitar comparar el seu aspecte blanquinós amb el d'ells, la tropa de
drap, confeccionats amb teles de molts diferents estampats, amb un munt de
taques de tots els colors de jugar en el camp i en els tolls. I sent certa
vergonya dels seus amics i enveja de les ovelles. I quan descobreix que
aquestes impecables ovelles són en realitat estrelles que van a formar part
d'un gran espectacle, Mumu queda definitivament seduïda per elles i es disposa
a canviar el que sigui necessari amb tal d'arribar a ser també una glamourosa
estel, pensant que ella, una vaca tan especial, està perdent el temps amb un
grup d'amics equivocats.
L'any 1966, el
jove goril·la albí Floquet de Neu és destinat al Zoo de Barcelona i genera una gran expectació i
admiració per part de l'espècie humana, al ser l'únic goril·la blanc del món.
En canvi, la relació amb els seus nous companys primats de cel·la no és bona
per culpa del color del seu pelatge.
Per guanyar-se la
seva acceptació, Floquet de Neu emprèn una aventura a la recerca de la
Bruixa del Nord per demanar-li que el converteixi en un goril·la amb un pelatge igual que la resta.
2.Clicka’t:
És un apartat de la pàgina web de tv3,
destinat als infants amb molts recursos (contes, audios…) per a infants de 3 a
6 anys que poden ser beneficiosos per a l’estimulació del llenguatge i adquisició
de vocabulari.
3.
Llibres infantils, posarem un exemple per cada grup d’edat:
- · De 0 a 3 anys: El mundo de los animales escrit per Emma Schmid i de l'editorial La galera.
Un llibre XXL de primeres paraules de cartró centrat en el món dels animals, amb fantàstiques il·lustracions d'Emma Schmid.
- · A partir de 3: El llibre sense dibuixos autor B. J. Novak i de l'editorial Estrella polar.
·
A partir de 6: Un intrús a l'habitació de Emilio Urberuaga de l'editorial La galera.
En Toni té un Problema, tan gros i especial que ha d'anar amb majúscula. I demana ajuda a tothom qui el llegeixi; perquè el que li han fet els pares no té nom i és una injustícia de les grans.
«Son, vine son» és una col·lecció de contes amb la finalitat d'entretenir els nens i les nenes tot plantejant-los situacions quotidianes a l'hora d'anar a dormir, i aquest és un d'ells.
Ara indicarem alguns
materials per educadors i adults, per entendre millor el desenvolupament de la
comunicació i el llenguatge i poder elaborar més propostes comunicatives:
1. En la
següent web
Catalana podreu trobareu l’agenda setmanal amb activitats familiars, museus,
parcs infantils, excursions, fires i festes. A més també indica manualitats
segons el material o en dates assenyalades, consells per pares d’alimentació,
psicologia infantils, i per últim i pel que vam trobar aquesta pagina per una
llista de llibres molt interessant.
Per nosaltres aquesta web a estat tota una descoberta, ja que aquí ées troben molts recursos junts.
2.Escala de Llenguatge Preescolar: és un article que presenta uns instruments
d'avaluació del llenguatge pera nens i nenes amb necessitats educatives
especials. Es pot fer servir per detectar precoçment retards en el llenguatge
en nens i nenes menors de tres anys i per avaluar el llenguatge en nens i nenes
amb necessitats educatives especials.
Es descriuen les característiques
generals de l'escala, les normes d'aplicació i correcció i breus exemples sobre
com fer-la servir.
3.Article de Llorenç Comajoan: ADQUISICIÓ DE PRIMERES I SEGONES LLENGÜES:
PERSPECTIVA HISTÒRICA I QÜESTIONS ACTUALS
Fa un anàlisi del procés que
segueixen els infants i adults per arribar a fer servir una llengua com a mitjà
de comunicació amb altres éssers humans.
4.Llibre elaborat per la
Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa: Propostes d’intervenció per a l’alumnat amb dificultats de comunicació i
llenguatge.
Conté quatre programes específics
destinats a un tipus d’alumnes i cada programa conté una proposta didàctica:
·
Programa específic de comunicació.
·
Programa d’estimulació global.
·
Programa d’estimulació global del llenguatge dins l’aula
i/o en petit grup.
·
Programa d’estimulació per al desenvolupament fonològic
dins l’aula i/o en petit grup.
Esperem que us siguin molt útils.
Trobo que heu fet un treball exhaustiu sobre els diferents recursos que són bons per a treballar el llenguatge tant a l’aula com fora d’ella. I no només això, sinó que heu posat un petit llistat de cadascun dels recursos per donar una idea de com es pot treballar en cada cas o quins són els millors exemples actuals per fer-ho. També heu inclòs consells com, que hem de tenir en compte a l’hora de triar una pel·lícula que pot ser molt útil perquè sovint triem el que ens agrada a nosaltres o voldríem que despertes el seu interès sense tenir en compte el que realment els agrada als infants.
ResponEliminaEl recurs de les pel·lícules i els llibres ja el coneixia i considero que són essencials i molt utilitzats tant per educadors com per pares però al resta no, i són recursos que criden l’atenció i poden ser de profit en un futur.
És una entrada molt completa amb fotografies de cada element, l’explicació sobre el tema de cada pel·lícula, exemples de tipus de llibres diferents depenent l’edat...En conclusió, un bon treball al que podem recórrer per trobar alguna idea en un moment determinat en les diferents webs que s’han enllaçat. Enhorabona
Monica Lobo
Hola! heu realitzat un treball interessant. Encara que siguin pel·lícules i contes infantils, crec que són dos recursos que capten l'atenció dels nens i nenes i per això no podien faltar. A més, cadascuna d'elles té la seva explicació amb foto inclosa i en el cas que es vulgui ampliar la informació heu afegit la pàgina webs corresponent a l'explicació anterior.
ResponEliminaJa sabem que aquest tipus de recursos ajuden a l'adquisició del llenguatge ja que des de ben petits tant en l'Escola Bressol com a casa s'utilitzen gairebé diàriament. Desenvolupen i s'estimula la imaginació, percepció, sentiments i emocions a través dels contes i pel·lícules infantils per això són molt útils.
Felicitats!
Lorena González
Molt bona feina!! Trobo que aquesta entrada del blog és un tema molt interesant, no només per als educadors com nosaltres, sinó que per a qualsevol adult.
ResponEliminaÉs molt interessant saber com escollir una bona pel·licula per tal d'ensenyar-la de cara a un infant, ja que si és de tipus educatiu i d'entreteniment farà que el nen o nena tingui un major interès per veure-la i això farà que la seva concentració sigui molt alta. Això el trobo positiu, ja que si a l'infant li crida l'atenció, podrà adquirir un vocabulari molt gran, anirà aprenent moltes maneres d'expressar-se , maneres que tenen els personatges per parlar, per dirigir-se als altres, els gestos, sentiments que encara no eren conscients que existien, etc.
Clicka’t és una bona eina per utilitzar amb els infants, gràcies per compartir-la amb nosaltres. He vist que és un altre manera que tenim per ensenyar als infants i que per a que ells puguin aprendre a expressar-se i comunicar-se. Una eina molt actual avui dia i que cal fer un ús correcte d'això. Gràcies a la tecnologia afavorim el desenvolupament dels infants d'una manera molt reciclada i actual al nostre segle.
Els infants han de saber que un altra manera per expressar-se i comunicar-se que tenim avui día, és l'internet i les noves tecnologies.
Gràcies per ensenyar-nos llibres infantils per cada grup d'edat. Cal escollir sempre un llibre segons l'edat de l'infant i el moment en el qual es troba.
En quant a la part dels materials que heu parlat per als adults i educadors, m'han semblat tots molt interessants, però, sobretot l'últim recurs del qual heu parlat , el llibre de propostes d’intervenció per a l’alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge.
Crec que em pot servir de cara quan sigui educador d'aula a una escola bressol ja que, podrè oferir als infants espais, racons i diversos recursos. Dels quals em serviràn per adquirir més coneixement de tot allò que puc aplicar en un aula amb infants pel bon desenvolupament de l'expressió i comunicació.
Queda molt clar la diversitat de recursos que existeixen per tal d'estimular als infants des de tots els àmbits (afectiu, social, cognitiu i motor).
Moltes gràcies companyes per la vostra feina i la vostra aportació.
Fernando Farías
Us felicito noies! Heu realitzat un molt bon treball amb una recerca exhaustiva que pot ajudar al desenvolupament del llenguatge dels infants tant a l’escola com a casa.
ResponEliminaHem sembla molt important el que heu dit sobre la importància de l’acompanyament de l’adult per aconseguir els objectius que volem aconseguir a través d’aquests recursos, ja que moltes vegades els adults poden utilitzar aquests recursos, com per exemple una pel•lícula, per tenir al nen distret mentre es dediquen a fer altres coses i s’ha de tenir constància de que és molt important acompanyar al nen per motivar-lo a aprendre i resoldre els possibles dubtes o les dificultats que pugui tenir.
En definitiva, heu fet una molt bona recerca de recursos que ens podran ser molt útils en el nostre futur com a educadors infantils.
Nuria Flores
Felicitats nooies, molt bona feina!
ResponEliminaPenso que el fet de comptar amb el suport i l'ajuda de recursos com ara programas, películes, llibres etc... adaptades als infants ( en quant a temàtica, paraules etc...), és una cosa que la tenim sempre al nostre abast però que molts cops no li treiem profit.
Per exemple, el fet d'introduir els colors als més petits amb el llibre " EL monstre dels colors" o bé, les emocions amb la película que heu possat "Del revés", pot ser una manera pràctica i important( sobretot), de que l'infant gaudeixi i aprengui.
A més podriem destacar que amb aquests recursos, no nomès comptem amb l'aprenentatge principal ( emocions, colors etc..), sinò altres aspectes més rellevants però alhora importants en aquesta edat com serien l'atenció per part d'infant i adult, la paciencia, el relacionar una cosa amb una altre ( color amb emoció)....
En definitiva, penso que aquests recursos presentats són correctes i molt beneficios, no només pel que poden ensenyar sinò per com ho ensenyen; el fet de presentar-ho de manera que cridi l'atenció i sigui "bonic", fa que l'infant mostri més interés que, molts cops, és el que ens falta aconseguir amb ells.
Ariadna Canales
ResponEliminaFelicitats noies heu realitzat una bona tasca!!
M'ha semblat genial la web per a que les famílies trobin activitats per anar i fer amb els seus fills, perquè penso que ha d'haver-hi moltíssima comunicació entre pares i fills, i de quina manera millor que unes vacances, unes activitats o unes sortides en familia. A més són les persones més properes als infants per poder ajudar-los amb el llenguatge a través de la comunicació.
També penso que és molt important aquest article de l'Escala del Llenguatge Preescolar, perquè com bé mencioneu ajuda als educadors i a les famílies a detectar si hi ha algun infant amb problemes de la parla.
Per últim, vull mencionar una petita anècdota, ja que gràcies al vostre treball he recordat la meva infància per uns moments amb les pel•lícules infantils, ja que les de la nostra època m'han ensenyat molt i m'ha fet tornar a ser nena per un moment.
Moltes gràcies companyes, bon treball!!
Andrea Martinez
Hola noies quina recerca més amplia i quina bona elecció!
ResponEliminaEn primer lloc us haig d’agrair el facilitar com hem o hauríem de triar una pel·lícula pels infants, ja que aquests perden l’interès en un tres i no res. A més, m’agrada molt la tria ja que no us heu centrat en només els infants, sinó que són films aptes per tota la família i la majoria educatives apart d’entretingudes. Com a ampliació trobo que quasi totes les de Walt Disney serien aptes en tots els àmbits i dic quasi totes, vist que hi ha pel·lícules Disney que són sexistes, tot i que amb el pas del temps ha anat disminuint, encara així hauríem de tindre en compte aquesta puntualització, ja que sovint no li donem importància però des de ben petits aprenem i depenent l’edat, hem d’estar alerta.
En segon lloc, la web “Clicka’t” que heu enllaçat, és genial per adquirir més vocabulari i divertint-se, molt important. I més encara, aquesta selecció de llibres, en especial el llibre sense dibuixos (a partir de 3 anys) trobo que pot ser un molt bon llibre per que els infants passin de les il·lustracions o dibuixos en aquests, a tindre ganes de començar a llegir o a escoltar histories. També seria molt útil per iniciar un moment entre pares i fills a casa per riure, divertir-se, relaxar-se, oblidar-se de la rutina i centrar-te en el/s teu/s petit/s tresor/s, en altres paraules, afavorint el vincle de pares i fills.
I ja per concloure, trobo força interessants els articles ja que parlen d’instruments d’avaluació del llenguatge per a nens i nenes amb necessitats educatives especials, també per aquells pares estrangers seria bo que es llegissin l’article de Llorenç Comanjoan ja que fa un anàlisi del procés que segueixen els infants i adults per arribar a fer servir una llengua com a mitjà de comunicació amb altres éssers humans, pel fet dels canvis de llengües, com assolir-les, el procés que fan els infants,... però vaja, seria bo i positiu per tots.
Moltes gràcies noies.
Maria Ramos.
Hola noies!
ResponEliminaHeu recollit un ampli ventall de recursos apropiats per treballar el llenguatge infantil.
L'aplicació anomenada clicka't és una bona eina perquè els pares i mares que tinguin pocs recursos econòmics o vulguin trobar contes diversos que no siguin els tradicionals puguin gaudir d'aquesta i ajuda a compartir moments d'interacció entre els pares/mares i els seus infants.
També he d'esmentar que a part dels llibres sense text , existeixen els contes sense lletra, només amb dibuixos i aquests són un bon recurs per treballar la imaginació i la creativitat ja que tu creas la història a la teva manera . Pot ser un bon exemple d'aquest el llibre de Flora y el Flamenco.
Gràcies per la vostra aportació .
ANAÏS AGUILAR