dimarts, 9 de maig del 2017

Hola pastanagues!! Som la Reni i l'Alba.
Ja estem al final de curs!! Ens queda poc per ser Tècnics d’Educació Infantil! Quines ganes que tenim tots i totes!!!
Ara os farem una breu explicació de propostes d’activitats que podeu utilitzar per treballar la lògico-matemàtica.

Som-hi!

La panera dels tresors
 
Hi ha diferents objectes amb diverses mides, colors, textures, etc.

 Destinat per infants de 6 mesos a 2 anys.

Aquesta proposta d’activitat esta pensada per un joc lliure. Mitjançant aquesta panera els infants podran observar i experimentar les diferents qualitats dels objectes.

Les cadenes
 
En aquesta imatge apareixen cadenes i bols de diferents mides.


L’activitat esta destinada per nens/es de 1 a 3 anys.

La proposta consisteix en que l’educadora prepara l’espai del joc i els proposa les cadenes de diverses mides per posar-los en els diferents bols. Els infants ho faran lliurement, si l’educadora no vol fer-lo més dirigit incitant-los a classificar les cadenes segons la mida en els bols.

Construcció geomètrica

A la imatge s’observa diversos pals que estan enfilats amb objectes de diferents qualitats, com: color, mida, textura, forma, etc...


L’activitat esta destinada per infants de 1 a 3 anys.

La proposta es d’anar enfilant els objectes i ho poden anant classificant-los segons els diferents qualitats. Al principi pot ser lliure, però l’educadora pot dificultar incitant-los a fer segons el color, la forma o el que vulgui.

Els camins del cotxes

Les imatges il·lustren diferents formes de proposar una activitat inculcant la logico-matemàtica.



És una activitat destinada per infants de 1 a 3 anys.

Tracta en que les educadores preparen la proposta fent línies rectes, rodones, quadrats,etc... i mitjançant això treballen la logicomatematica a l’escola bressol. Els infants agafen els cotxes i juguen lliurement i si l’educadora vol que es donin conte de les formes geomètriques fa que les infants es fixin com estan posats.

Agrupació de pompons

S’observa diversos pompons i motlles que tenen diferents colors, mides, figures, etc.


Aquesta activitat esta destinada per infants de 2 a 3 anys.

És una proposta que consisteix en agrupar els diferents pompons a dins dels motlles de diversos figures geomètriques de forma lliure o incitant als infants a agrupar-los de forma            ordenada. En que la mestra farà preguntes com: De que colors són els pompons?, Son petits o grans?, I aquest motlles, de quin color és?, On posem aquest pompons?, I si posem aquestos pompons de colors vermell al motlle vermell?

Classificació de peces



En aquestes fotografies es pot observar la classificació de les figures geomètriques segons les seves qualitats.


És una activitat destinada per infants de 4 a 6 anys.

Consisteix en agrupar las peces de forma lliure o dirigida, en que la mestra va donant ordres com per exemple agrupar totes les peces en colors, mides, figures, etc.


Bueno.. i fins aquí la nostra presentació de les propostes!
Fins aviat i que vagi bé!!!

3 comentaris:

  1. Hola companyes! Aquesta entrada al blog és molt interessant per als educadors/es ja que dóna una sèrie de propostes a realitzar amb els infants. A més, m'agrada la idea de presentar els recursos per a diferents edats, ja que realment la lògica - matemàtica es treballa a partir de nadons i de diferent manera (tal i com podem observar en aquesta entrada al blog). I el que em fascina és com haveu tingut cura a l'hora de disposar el material, està tot molt ben pensat per a cridar l'atenció dels infants! IRENE BLESA

    ResponElimina
  2. Bona tarda noies!

    Heu seleccionat uns recursos molt interessants per treballar la logicomatemàtica.

    Aqui us afegeixo un parell més de recursos amb els quals podem continuar estimulant-la per tal que els infants vagin adquirint-la .

    -El joc heurístic

    -El conte de l’erugueta goluda:És un conte ideal per treballar els colors, els nombres, els dies de la setmana, el vocabulari i inclús la metamorfosis que pateix l’erugueta!

    A més, he de dir que quotidianament també treballem la logicomatemàtica a través de les rutines , com pot ser per exemple:

    - L’ hora de recollir: els infants van classificant les joguines i les van guardant cadascuna al seu lloc corresponent.

    Gràcies per la vostra aportació companyes.

    Anaïs Aguilar

    ResponElimina
  3. Que interessant tots aquests recursos!!! GRÀCIES.
    L'altre dia vaig trobar un recurs que mostra com amb una caixa de sabates i una selecció de taps es pot fer una activitat on els petits treballen la classificació de taps atenent al seu color, a la seva forma i més afegeix a la feina grafies i quantitats.
    La proposta per als nens és que introdueixin els taps de la caixa. Pot ser que ho facin sobre la base del color del tap i la ranura o per la quantitat que s'indica al costat de cada forat.

    Aquí teniu imatges--> https://aprendiendomatematicas.com/clasificacion-y-tapones/

    Laura Gasulla

    ResponElimina