diumenge, 28 de maig del 2017




DOCUMENTACIÓ AMB FOTOGRAFÍES DELS RECURSOS CREATS I/O PRESENTATS A L'AULA

Bon dia nois i noies, som la Júlia i la Sara, i seguidament us presentem els diferents recursos que podem utilitzar per treballar el llenguatge musical a l'aula.


El cançoner. Consisteix en un llibret on trobem cançons amb el títol, la lletra, un dibuix sobre la cançó i la partitura.

Amb el cançoner treballem el llenguatge verbal , el musical i l'expressió ritmicomusical. És un recurs que el podem utilitzar gairebé sempre, ja que hi han cançons tranqui-les, per ballar, per  treballar rutines, etc.. Als infants el hi encanta cantar, ballar i escoltar cançons per això és un recurs molt ben utilitzat a les Escoles Bressols.




Audicions amb mocadors de colors. Consisteix en posar alguna audició d'algun autor i seguir la intensitat amb els mocadors.

És una activitat que consisteix en seguir el ritme d'una audició amb el moviment de les mans movent els mocadors. És una activitat molt important per a desenvolupar l'expressió corporal mitjançant el que ens transmet l'audició. L'educadora també realitzarà l'activitat i així els infants la poden imitar. Ja que amb aquesta activitat treballem la intensitat, serà convenient que l'audició tingui molt canvis, fort, fluix, etc..


Fem un titella. Consisteix en crear un titella per cantar una cançó.
Els titelles són un recurs que ens poden servir per cantar cançons o per explicar contes.
Són recursos que ens son útils per a dur a terme varies activitat i que a més als infants els hi agraden molt ja que són animats, molts cops tenen molts colors, etc..
A la classe cada grup va crear el seu titella i amb el titella vam cantar una cançó i vam explicar un conte.




Cançó de falda o joc de falda: Com el seu nom indica són cançons cantades amb els infants a la falda.
La proximitat física afavoreix la relació afectiva, i el moviment que exerceix la persona adulta marcant la pulsació de la cançó, afavoreix el coneixement del ritme. Sovint aquestes cançons acaben amb un joc com l’Arri, arri, tatanet.

La dansa. És una cantarella rítmica que serveix d’eix per dansar. Hi ha diversos tipus de danses.
La dansa és la integració del ritme amb el moviment corporal basada en un esquema concret. A partir dels moviments i la seva identificació amb el ritme de la música, l'infant començarà a establir connexions i a anticipar moviments, gràcies a la memorització d'una activitat muscular anterior.

La dansa a la infància no deixa de ser una manera d’expressar-se, només que quan és espontània està desproveïda dels rituals que l’acompanyen quan és una manifestació cultural.

El racó de música. Consisteix en un sèrie de materials naturals i de la vida quotidiana, els quals els hi donem un ús diferent, és a dir, per crear música.
Si l’infant aprèn a través de l’experimentació, a través de l’activitat sobre els objectes, en el cas de la música també és així; per això cal posar al seu abast material sonor que estimuli les seves capacitats musicals, organitzat en funció de les edats dels infants.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada