DOCUMENTACIÓ AMB
FOTOGRAFÍES DELS RECURSOS CREATS I/O PRESENTATS A L'AULA
El cançoner. Consisteix en un llibret on trobem cançons amb el títol, la lletra,
un dibuix sobre la cançó i la partitura.
Amb el cançoner
treballem el llenguatge verbal , el musical i l'expressió ritmicomusical. És un
recurs que el podem utilitzar gairebé sempre, ja que hi han cançons tranqui-les,
per ballar, per treballar rutines, etc..
Als infants el hi encanta cantar, ballar i escoltar cançons per això és un
recurs molt ben utilitzat a les Escoles Bressols.
Audicions amb mocadors de colors. Consisteix en posar alguna audició d'algun autor i seguir la
intensitat amb els mocadors.
És una activitat
que consisteix en seguir el ritme d'una audició amb el moviment de les mans
movent els mocadors. És una activitat molt important per a desenvolupar
l'expressió corporal mitjançant el que ens transmet l'audició. L'educadora
també realitzarà l'activitat i així els infants la poden imitar. Ja que amb
aquesta activitat treballem la intensitat, serà convenient que l'audició tingui
molt canvis, fort, fluix, etc..
Fem un titella. Consisteix en
crear un titella per cantar una cançó.
Els titelles són un recurs que ens poden
servir per cantar cançons o per explicar contes.
Són recursos que ens son útils per a dur a
terme varies activitat i que a més als infants els hi agraden molt ja que són
animats, molts cops tenen molts colors, etc..
A la
classe cada grup va crear el seu titella i amb el titella vam cantar una cançó
i vam explicar un conte.
Cançó de falda o joc de falda: Com el seu nom indica
són cançons cantades amb els infants a la falda.
La proximitat física afavoreix la relació afectiva, i el
moviment que exerceix la persona adulta marcant la pulsació de la cançó,
afavoreix el coneixement del ritme. Sovint aquestes cançons acaben amb un joc
com l’Arri, arri, tatanet.
La dansa. És una cantarella
rítmica que serveix d’eix per dansar. Hi ha diversos tipus de danses.
La dansa és la integració del
ritme amb el moviment corporal basada en un esquema concret. A partir dels
moviments i la seva identificació amb el ritme de la música, l'infant començarà
a establir connexions i a anticipar moviments, gràcies a la memorització d'una
activitat muscular anterior.
La
dansa a la infància no deixa de ser una manera d’expressar-se, només
que quan és espontània està desproveïda dels rituals que l’acompanyen quan és
una manifestació cultural.
El racó de música. Consisteix en un sèrie de materials naturals i de la vida quotidiana, els quals els hi donem un ús diferent, és a dir, per crear música.
Si l’infant aprèn a través de l’experimentació, a través de
l’activitat sobre els objectes, en el cas de la música també és així; per això
cal posar al seu abast material sonor que estimuli les seves capacitats
musicals, organitzat en funció de les edats dels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada