Hola pastanagues!
Som la Lorena i la Anaïs i volem compartir amb vosaltres la nostra entrada anomenada
propostes de jocs d'expressió corporal realitzats a l'aula .
propostes de jocs d'expressió corporal realitzats a l'aula .
Com ja hem estudiat, els jocs d'expressió corporal són aquells que centren l'atenció
en l'expressió del llenguatge a través del moviment del cos. Dintre d'aquest , tenim 4
grups d'activitats diferents que són:
en l'expressió del llenguatge a través del moviment del cos. Dintre d'aquest , tenim 4
grups d'activitats diferents que són:
1.Jocs de moviment
2.Jocs d'imitació
3.Jocs de mim/simulació
4.Jocs de relaxació
3.Jocs de mim/simulació
4.Jocs de relaxació
-Jocs de moviment :són jocs que desenvolupen diverses capacitats i habilitats
en els infants
Mou-te al ritme de la música
Els infants es desplacen lliurement per l'espai al ritme de la música mentre
l'educadora va donant consignes (moure només els braços, a peu coix, moure només
els ulls i les van realitzant.
Es pot dur a terme a partir dels 2 anys .
-Jocs d'imitació :són gestos, moviments amb o sense significat.
El mirall
Aquesta activitat consisteix en posar-se per parelles , una davant de l'altre i una fa
una sèrie de moviments i l'altra la imita , fent ho exactament igual , com si fos el
seu mirall. Desprès es canvien els papers.
Es pot realitzar a partir dels 4 anys.
El mirall
Aquesta activitat consisteix en posar-se per parelles , una davant de l'altre i una fa
una sèrie de moviments i l'altra la imita , fent ho exactament igual , com si fos el
seu mirall. Desprès es canvien els papers.
Es pot realitzar a partir dels 4 anys.
-Jocs de mim/simulació : expressió d'una trama sense parlar
Representa una escena i adivina
Representa una escena i adivina
La proposta tracta de crear escenes del que prefereixis en grups de 5 o 6 persones
i representar-les , els companys/ companyes hauran d'endeveninar de què es tracta.
Es pot dur a terme a partir dels 5 anys, tot i que a partir dels 2 ja comencen
amb el joc simbòlic i podrien simular un personatge que tu li escullis aquesta activitat
té més dificultat ja que has de representar una escena amb companys/ companyes i
els altres infants han d'endevinar de que tracta.
i representar-les , els companys/ companyes hauran d'endeveninar de què es tracta.
Es pot dur a terme a partir dels 5 anys, tot i que a partir dels 2 ja comencen
amb el joc simbòlic i podrien simular un personatge que tu li escullis aquesta activitat
té més dificultat ja que has de representar una escena amb companys/ companyes i
els altres infants han d'endevinar de que tracta.
-Jocs de relaxació : són jocs que es realitzen al finalitzar una activitat ,s'utilitzen
per baixar el ritme i serveix per treballar el silenci
Busca l'equilibri
per baixar el ritme i serveix per treballar el silenci
Busca l'equilibri
Aquesta proposta consisteix en estirar una marfega al terra i seure a sobre en
parelles , una d'esquenes a l'altre, buscant un equilibri entre totes dues,
i relaxar-se respirant profundament notant la respiració del company/companya.
Es pot utilitzar a partir dels 5 anys.
parelles , una d'esquenes a l'altre, buscant un equilibri entre totes dues,
i relaxar-se respirant profundament notant la respiració del company/companya.
Es pot utilitzar a partir dels 5 anys.
-Jocs de relaxació : són activitats tranquil·les que es porten a terme quan els
infants ja estan cansats , per tal de relaxar-se .
Fem un massatge
infants ja estan cansats , per tal de relaxar-se .
Fem un massatge
L'activitat tracta de posar-se en parelles i que una de la parella s'estiri al terra
a sobre d'una marfega i tanqui els ulls per relaxar-se.
a sobre d'una marfega i tanqui els ulls per relaxar-se.
Al ritme de la música relaxant ,l'altra companya agafarà qualsevol tipus
d'objectes que hi ha (pilotes de diversos tamanys, mocadors, cintes,
esponges) per realitzar-li un masatge a la companya estirada. Al finalitzar
la música , s' intercanvien els rols entre elles.
Aquesta activitat es pot realitzar a partir dels 3 anys.
d'objectes que hi ha (pilotes de diversos tamanys, mocadors, cintes,
esponges) per realitzar-li un masatge a la companya estirada. Al finalitzar
la música , s' intercanvien els rols entre elles.
Aquesta activitat es pot realitzar a partir dels 3 anys.
Amb aquestes il·lustracions i l'explicació corresponent donem per finalitzada
la nostra entrada , esperem que us hagi agradat i us pugui ser útil.
la nostra entrada , esperem que us hagi agradat i us pugui ser útil.
Fins aviat pastanagues !
Hola companys i companyes!!
ResponEliminaAquesta entrada dels jocs d'expressió corporal està molt bé il·lustrada i explicada.
M'agradaria comentar que les pràctiques fetes a l'aula amb els tipus de jocs que hi ha m'han ajudat a entendre per exemple quina diferencia n'hi ha entre el mim i la imitació. Perquè son conceptes molt semblants però hi ha diferencia, en que: el mim és l'expressió d'una trama sense parla i la imitació són gestos, moviments amb o sense significat.
També l'explicació m'ha donat diferents recursos dels tipus de jocs d'expressió corporal que podria fer a la meva vida professional i privada.
Gràcies per el vostre treball!
Hola noies bon treball!!
ResponEliminaM'agraden molt les propostes d'expressió gestual que heu anomenat, ja que penso que a més de que és molt divertit tant per adults com per a nens, ja que així es treballa tot el tema de la gestualització, el moviment, la imitació i sobretot la relaxació, que amb els infants quan fas activitats de molt de moviment, penso que és molt important que després acabin amb una activitat de relaxació i així pensar com s'han sentit i a la vegada relaxant-se por a poc.
Moltes gràcies noies!!
Andrea Martinez
ResponEliminaQue divertit companyes!!
Ha estat una molt bona entrada. Ami personalment les explicacions d'activitats realitzades per nosaltres mateixos em semblen molt interessant ja que no hi ha res millor que la pròpia vivència.
A partir de la experiència de tots aquests jocs d'expressió corporal podem aprendre un munt de coses i també posar-nos en la pell dels infants quan els hi proposem activitats d'aquest tipus; que proporcionen, com ens fan sentir,que aprenem…
Haig de destacar l'activitat de relaxació que va ser molt enriquidora i penso que és molt necessària fer-la a l'escola bressol, ofereix molts beneficis a més que penso que es necessària fer-la després d'una activitat motriu.
GRÀCIES!
Laura Gasulla
Hola noies, enhorbona per aquest treball!!
ResponEliminaPrincipalment, m'ha agaradat molt que haguèssiu pogut fotografiar les nostres experiències vivencials a l'aula.
Considero heu plasmat molt bé tota la informació obtinguda.
Les explicacions referents als tipus de propostes de jocs d'expressió corporal m'ha servit molt per poder aplicar-ho.
Gràcies noies!!
Inés Rubio Ortega.
ResponEliminaHola pastanagues!!
M'ha semblat una entrada molt interesant i divertida, perquè ens hem pogut veure en plena acció realitzant aquest tipus d'activitats .
Gracies a aquest tipus d’activitats els infants aprenen a comunicar-se i a manifestar interessos i emocions a través del propi cos . El joc és la principal font d’aprenentatge dels infants i amb propostes on l’infant es diverteixi, jugui i es mogui l’infant treballa no només l’expressió corporal també l’expressió verbal... Per mitjà d’activitats com aquestes l’infant comença a reconèixer les parts del seu propi cos, el seu esquema corporal i les capacitats i possibilitats que aquest té i també les seves limitacions. L’ajuda amb la representació de la realitat i amb el desenvolupament psicomotor. Seria important esmentar que en aquest tipus d’activitats és important que l’educadora posi paraules a les accions .
També inclouria altres propostes també realitzades a l’aula com la representació teatral o el joc dramàtic, donat que no només treballen l’expressió corporal, lingüística i ritmomuscial sinó que també potencia la seva creativitat a través d’aquestes expressions.
Amb el nostre projecte de dual, la meva parella i jo hem realitzat una activitat de moviment i expressió gestual i tot i que ha costat una mica perquè prefereixen les activitats completament lliures han estat capaços no només d’identificar les seves parts del cos, sinó la dels seus companys i de realitzar activitats de seguiment d’una cançó i fins i tot una relaxació, encara que s’ho han pres més com a joc.
El tema de la relaxació hem sembla molt interesant i és molt bo que ho mencioneu perquè després de realitzar activitats de molt moviment, els infants estan molt exaltats i es necessari que realitzem alguna cosa per calmar-los ja sigui apagant llums, posant musica o realitzant algun tipus d’activitat amb pilotes o mocadors mentre els infants es troben estirats.
MONICA LOBO
HOLA NOIES! Primer de tot felicitar-vos per a la bona feina realitzada a l'hora de triar i explicar els jocs d'expressió corporal.
ResponEliminaAquestes activitats per als infants són molt divertides, i a més poden aprendre a comunicar-se i a manifestar-se corporalment. Potenciem la creativitat dels infants.
M'han agradat molt i penso que es molt interessant treballar-les amb els infants, ja que de tot aprenen.
Gràcies noies!
Júlia Secall