divendres, 28 d’abril del 2017

ACTIVITAT ONLINE EXPRESSIÓ GESTUAL



EXPRESSIÓ GESTUAL

Hola nois, nosaltres som l'Andrea Martinez i la Irene Hinojosa, en aquest apartat del blog us venim a presentar una recerca d'activitat online relacionada amb l'expressió gestual, els objectius d'aquesta activitat, la descripció de l'activitat i una proposta d'activitat relacionada amb la recerca online i el temari donat.

Què li passa a en càrdio?




En l'interactiu Què li passa a en Càrdio?es proposa una senzilla activitat on el nen ha d'identificar diverses emocions tot jugant a reconèixer l'expressió corporal del personatge Càrdio, un cor animat que se sentirà alegre, trist, estimat, enfadat, espantat o sorprès.


Identificar les emocions implica conèixer i reconèixer els senyals de l'expressió corporal (la cara, els gestos, els moviments i les positures del cos i, fins i tot, els tons de veu), i ser capaços d'anomenar-les i enunciar-les ajudarà als infants a comunicar millor les seves necessitats.

Amb aquesta proposta pretenem que els infants aprenguin a posar gestos a les emocions per a que els nens i nenes siguin conscients de quina expressió acompanya a cada emoció.

Aquest joc d’imitació permet no només desenvolupar el llenguatge compressiu i expressiu, promouen la iniciativa, la desinhibició, la imaginació i afavoreix en benestar emocional de l'infant.

-Objectius:

-       Reconèixer les diverses expressions corporals de Càrdio
-       Adquirir vocabulari per expressar diversos estats emocionals. 



PROPOSTA D’ACTIVITAT:

La nostra proposta consisteix en posar un projector on reproduirem en una paret aquesta activitat online i els infants asseguts mirant cap a la paret on ho reproduïm, a continuació, una de les educadores (que en aquest cas seriem una de nosaltres dues), tindríem el ratolí per manejar l’ordinador, per tant els hi posaríem una imatge del cor en la que es veies el seu estat d’ànim i preguntaríem als infants com creuen que es sent en aquell moment el cor, a més intentaríem que abans de donar la solució ells mateixos juntament amb nosaltres reproduïssin la mateixa emoció. Un cop ja han dit respostes l’educadora que tingués el ratolí li donaria a la solució per veure quina era la resposta correcte.

-Objectius de la proposta:

-       Estimular la capacitat d’expressió corporal

-       Augmentar les seves possibilitats comunicatives

-Paper de l'educador/ra:

L’educador/ra és la font d’imitació per als infants, els quals poden reproduir al moment o més tard els gestos que l’educador fa. Com educador cal deixar espai i temps per a la interiorització del model i per a la seva reproducció i no oblidar-se de reforçar amb paraules allò que es fa a través de l’expressió del cos. Verbalitzar tots els exercicis aclareix la vivència i ajuda a interioritzar-la. Quan els infants ja siguin capaços d’expressar i reconèixer les principals emocions l’educador pot deixar de ser l’organitzador de l’activitat a l’observador, observant si encerten l’ expressió corporal que correspon a cada estat d’ànim i només intervenir si l’infant fa un mal ús o ho demana.

-Conclusió:

Les noves tecnologies agiliten i enriqueixen l’ensenyament i l’aprenentatge perquè s’adapten a la societat del moment i parteixen del interessos dels infants.
A més la introducció de les TIC fomenta l’autonomia, fa que l’infant sigui l’agent del seu propi aprenentatge i ciutadà actiu de la societat en la que viuen.
A més, considerem que gracies a les noves tecnologies s’han desenvolupat nous recursos educatius innovadors, atractius i diferents per treballar qualsevol aspecte, en aquest cas l’expressió gestual i corporal que poden motivar als infants a per exemple aprendre quina emoció acompanya a cada expressió.
Per un altra banda, la conclusió que extrèiem d’aquesta unitat és que des de la Educació Infantil s’ha de valorar la importància de l’Expressió Corporal com a part del seu desenvolupament integral, procurant que l’exploració i la curiositat dels infants es desenvolupin a través de propostes d’activitats que condueixin a la construcció de coneixement, de capacitat d’expressió i sensibilització estètica,  l’adquisició d’habilitats socials i de cura de si mateix.
L'ésser humà s'expressa i es comunica amb el món a través de les emocions des que neix. D'una manera innata, sent por davant de tot allò desconegut i frustració quan no aconsegueix el que vol. Reconèixer les emocions en nosaltres mateixos i en els altres ens permet comprendre l'entorn i relacionar-nos-hi. Ser capaços de reconèixer les emocions, expressar-les i acceptar-les ens duu a l'autoconeixement, el reconeixement dels altres i l'augment de l'autoestima.


ESPEREM QUE US SIGUI MOLT ÚTIL I QUE US AGRADI!!!




































3 comentaris:

  1. Hola hola companyes !!!
    Com m'ha agradat aquesta activitat online que ens heu posat ! Un cop més, gràcies a l'ús de les TIC, els infants poden aprendre a expressar-se i comunicar-se ( en aquest cas, gestualment) gràcies a aquest recurs tan útil del nostre segle.
    ''Què li passa a en càrdio'' trobo que és un recurs molt útil per tal de que els infants aprenguin i observin els diferents tipus de gestos que n'hi han segons una emoció donada, ja sigui la tristesa, l'alegría, el fàstic...
    Apareix en càrdio amb una emoció i els infants han d'observar els seus gestos facials i del cos i dir quina emoció és. Trobo que això ajudarà als infants a discrimar els diferents tipus d'emocions i els ajudarà a imitar els gestos que es donen per tal d'identificar-les.
    Crec que aquest recurs o joc d'imitació ajudarà als infants a aprendre a tavés de les TIC a reforçar el seu aprenentatge gestual i expressiu.
    És un recurs que utilitzaré com educador i a més jo afegiria desprès fer com una assamblea amb tots els infants posats en rotllana i parlar sobre les emocions i quin gest té cadascuna. I en cas de que algún infant vulgui posar-se de peu i mostrar com és fa alguna emoció ho podría fer i així posaríem en pràctica l'expressió gestual de les pròpies emocions.
    A més a més quan hi passi alguna cosa a l'aula que no agrada a l'educador perquè els infants estan massa neguitossos o massa alterats, l'educador ho farà veure per mig d'aquesta pràctica gestual gràcies al recurs d'en ''Què li passa a en càrdio?''

    Gràcies companyes per la vostra feina, m'heu donat una sèrie d'idees per treballar l'expressió gestual de les emocions.

    Fernando Alexis Farías Pizarro

    ResponElimina
  2. Hola noies quin recurs més adequat! la veritat es que no sabia cap programa per treballar online amb els infants les emocions i m’heu resolt. Com en entrades anteriors ja vaig poder veure la importància de les TIC i amb el dilema que hi ha de que si afavoreixen o pel contrari són negatives, una vegada més vosaltres m’heu fet obrir la ment i confiar en elles, ja que he vist que fins i tot la proposta que heu fet és molt bona e interessant. Primer de tot perquè és importantíssim i primordial saber identificar les pròpies emocions i la dels companys i saber posar-li nom. També perquè mai m’hagués imaginat que a les escoles bressol es pogués implementar aquest tipus de proposta i que es podria utilitzar d’aquesta manera i VAYA MANERA... m’agrada moltíssim. A més a més em ressoleu molts dubtes en quant al paper de l’educadora, de si ho faria bé o potser em repeteixo massa i veig que no.

    Una vegada més, moltes gràcies noies heu fet un gran treball.

    MARIA RAMOS RODRIGUEZ.

    ResponElimina
  3. Hola noies!! Quina recera més bona!!

    M'agrada molt com es pot tractar l’expressió gestual d’una manera diferent, utilitzant les TIC. D’aquesta manera els infants poden aprendre a expressar-se i comunicar-se de maneres diferents. També el poder tractar les emocions i que sàpiguen identificar-les d’una manera gestual els pot ajudar en la seva expressió i comunicació.
    A més de que les noves tecnologies cada vegada estan més presents en la vida quotidiana i d’aquesta manera com vosaltres dieu fomenta l’autonomia de l’infant i el seu desenvolupament integral.

    Moltes gracies per aquesta informació.
    Alba Cardona Soto

    ResponElimina